7 Aralık 2009 Pazartesi

İstanbul'a 'kültür başkenti' yolunda yeni reklam kampanyası


İstanbul 2010 Avrupa Kültür Ajansı, İstanbul için hazırladığı yeni reklam kampanyasını tanıttı. Kampanyada, "Istanbul: the most inspiring city in the world" sloganı ile İstanbul, 'dünyanın en ilham verici şehri' olarak konumlanıyor. İki aylık bir süre içinde hazırlanan kampanyanın Türkiye bölümü, 11 Aralık Cuma günü start alacak.

Çırağan Sarayı'ndaki tanıtım toplantısına; Ajans Yürütme Kurulu Başkanı Şekib Avdagiç, kampanyanın kreatif mimarları Paul McMillen ve Hakkı Mısırlıoğlu katıldı.

Basın toplantısında konuşan İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansı Yürütme Kurulu Başkanı Şekib Avdagiç, İstanbul'un uzun tarihi boyunca hep dünyanın en ilham verici kenti olduğunu, bu gerçeğin de kampanyanın ilham kaynağı olduğunu belirtti. Avdagiç, sözlerine şöyle devam etti: "İstanbul, tarih boyunca dünyanın en ilham verici kenti oldu. Antik dönemden başlayarak bugüne gelinceye kadar, müzikten edebiyata, siyasetten diplomasiye, sinemadan felsefeye kadar, bu şehir, kendisini takip edenlere, kendisine uğrayanlara, kendisini özleyenlere, veya bizzat gelip kendisini tecrübe edenlere hep ve sınırsızca ilham verdi. Bu ilhamın değişik tezahürlerini gerek Avrupa'dan, gerek dünyanın başka yerlerinden pek çok sanatçının, entelektüelin, siyaset adamının, düşünürün, fikir önderinin çalışmalarında, eserlerinde, hayat hikayelerinde görebilirsiniz. Öte yandan, yurt içinde kullandığımız 'Yeniden Keşfet' konseptimizle İstanbulluların günlük yaşamlarının ayrılmaz bir parçası olan şehrin dinamizmine dikkat çekmek, artık kanıksadığımız güzelliklerin farkına varılmasını sağlamak istiyoruz. 'Enerjimiz İstanbul'dan' sloganıyla sadece İstanbulluları değil tüm Türkiye'yi bu enerjiye ortak olmaya, İstanbul'u yeniden keşfetmeye çağırıyoruz."

"DÜNYANIN EN İLHAM VERİCİ ŞEHRİ: İSTANBUL"

İki aylık bir süre içinde hazırlanan kampanyanın Türkiye bölümü, 11 Aralık Cuma günü start alacak. Televizyon, gazete, radyo, internet, dergi, açık hava ve sinema mecralarının kullanılacağı yurt içi kampanyanın ilk etapta Şubat ayına kadar devam etmesi öngörülüyor. 12 Avrupa ülkesinin yanı sıra, aralarında ABD, Rusya, Çin ve Japonya'nın da bulunduğu büyük dünya pazarlarını kapsayan uluslararası kampanyanın açık hava kısmı ise Ekim 2009 başında Fransa'da Türkiye sezonu kapsamında Avrupa Kültür Başkenti Ajansı'nın desteğiyle düzenlenen "Bizans'tan İstanbul'a: İki Kıtanın Limanı" sergisinin açılışı haftasında start almıştı. Kampanyanın esas büyük bölümünü oluşturan diğer mecralarındaki yayın ise 16 Ocak 2010'da yapılacak resmi lansmanın hemen öncesinde başlayacak. Etkileyici İstanbul silüetinin bulunduğu devasa boyutlardaki 'Istanbul Inspirations' afişleri şu anda Paris, Londra, Roma, Madrid, Berlin gibi Avrupa'nın önde gelen şehirlerinin en işlek meydan ve noktalarında Avrupalılarla buluşuyor.

İstanbul 2010 Avrupa Kültür Ajansı tarafından hazırlatılan kampanya, RPM Radar-Ajans Ultra-Dentsu Brussels Group ortak girişimi tarafından tasarlanarak hayata geçirildi. Cast araştırması 1 ayda, mekan araştırması 3 haftada, teknik çalışmaları 4 günde, kostüm hazırlıkları ise 2 haftada tamamlanan yurtdışı reklam filmleri, 5 gün boyunca süren toplam 76 saatlik çekimler sonucunda oluşturuldu. Tarihi Yarımada açıkları, Sultanahmet Camii, Ayasofya, İstanbul Modern Sanatlar Müzesi, Kapalı Çarşı, Santral İstanbul, Asmalimescit ve Şişhane'nin yanı sıra, Kanyon Alışveriş Merkezi, Esma Sultan Yalısı ve Boğaziçi'nde yapılan çekimlerin helikopter planları için gece ve gündüz çekimleri gerçekleştirildi. Dünyaca ünlü Chris Hartwill'in yönetmenliğinde gerçekleştirilen çekimler sırasında 100 kutu 35 mm film harcandı. Yönetmen, görüntü yönetmeni ve operatör dışında, çekimler tamamen Türk ekipler tarafından gerçekleştirildi. Post-prodüksiyon işlemleri 1 ayda tamamlanan filmler, İstanbul Sinefekt ve İmaj stüdyoları ile Londra Prime Focus stüdyolarında yapılan çalışmalar sonucunda bugünkü haline getirildi. (CİHAN)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder