11 Şubat 2010 Perşembe

Eğitim yap-boz tahtasına döndü!


Milli Eğitim Bakanlığı 2008 yılında son verdiği başarı sınavlarıyla ilgili kararını değiştirdi.
Milli Eğitim Bakanlığı, illerde merkezi başarı tespit sınavları düzenlenmesine yeniden izin verdi.

Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu imzasıyla ''Başarı Tespit Sınavı'' konulu genelge yayımlandı.

Genelgede, yenilenen ilköğretim programlarının temel felsefesi anlatılarak, bu bağlamda uygun yöntem ve teknikler kullanılarak, öğrencilerin öğrenme yaşantılarında aktif rol üstlenmelerinin esas alındığı vurgulandı.

Ayrıca, öğrencilerin kazanımlara ulaşma seviyelerini doğru şekilde ölçecek nitelik ve sürece dayalı değerlendirme uygulamalarının gerekliliğinin de öğretim programlarında belirtildiği kaydedilen genelgede, ölçme ve değerlendirmedeki yeni uygulamalara bağlı olarak ortaöğretime geçiş sisteminin yeniden yapılandırıldığı, buna göre her yıl merkezi olarak Seviye Belirleme Sınavları uygulamaya konulduğu anlatıldı.



-''SORU HAZIRLAMA KÜLTÜRÜ OLUŞTU''-



''Ortaöğretim programlarının yaklaşımıyla örtüşmeyen, öğrencinin bilgisinin ölçülmesine ağırlık vererek tek yönlü ölçüm yapan, ilgili sınıf düzeyinin kazanımlarıyla ilişkisiz madde kökleriyle oluşturulan, geçerliliği ve güvenilirliği düşük başarı değerlendirme sınavları yapılmasının uygun olmayacağı'' yönünde 3 Kasım 2008'de bir genelge yayımlandığı anımsatılan genelgede, şunlar kaydedildi:

''Ancak valiliklerce eğitim-öğretimde başarının yükseltilebilmesi amacıyla gerekli tedbirlerin alınabilmesi için öğretim programlarının etkili şekilde uygulanıp uygulanmadığının, birlikteliğin sağlanıp sağlanmadığının bilinmesine ihtiyaç duyulduğu ve il bazında öğretim programlarındaki kazanımların gerçek düzeylerinin ölçülmesine yönelik soru hazırlama kültürünün oluştuğu belirtilerek, deneme sınavlarının yapılması talep edilmektedir.

Bu nedenle 6, 7 ve 8. sınıflara yönelik olarak 2009-2010 ve 2010-2011 eğitim-öğretim yıllarında her dönem birer defa olmak üzere toplam 3 deneme sınavının yapılmasının uygun olacağı değerlendirilmektedir.''





-''BAŞARI SIRALAMASI OLMASIN, ÖĞRENCİ KATILMAYA ZORLANMASIN''-



Genelgede, yapılacak başarı tespit sınavlarında, sınavların hazırlanması, uygulanması ve uygulanmasından sonraki aşamalarda dikkat edilmesi gereken kurallara da yer verildi.

Sınav sorularının alanında uzman kişilerce öğretim programlarının felsefesine uygun, öğrencilerin programlardaki kazanımları edinme düzeylerini ölçebilecek nitelik ve içerikte hazırlanması istenen genelgede, soruların ''öğrencileri başarıları bakımından sıralama amacı taşımaması'' istendi.

Öğrencilerin sınava katılmasının zorunlu olmayacağı vurgulanan genelgede, maddi durumu yeterli olmayan öğrencilerin sınava katılmaları için gerekli tedbirlerin alınması talimatı verildi. Genelgede, sınavların il genelinde uygulanacağı, nüfusu 100 bini aşan ilçe merkezlerinde de bağımsız deneme sınavları yapılabileceği belirtildi.

Sınavlar uygulandıktan sonra öğrencilere, öğretmenlere, yöneticilere ve velilere sınavlarla ilgili geri bildirim sağlayan raporlar verilmesi istenen genelgede, sınav sonuçları dikkate alınarak il/ilçe ve okul düzeyinde eğitim-öğretim sürecini geliştirmeye yönelik çalışmalar yapılmasının sağlanması gerektiği kaydedildi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder