29 Ocak 2010 Cuma

Türkiye bu iki öğrenciyi konuşuyor


Daha ilkokul öğrencisi ama boyundan büyük laflar ediyor. Çünkü çaresizliği yaşamış! Arkadaşlarına bakın nasıl ders veriyor!

Son günlerde internet sitelerinde herkes birbirine bu videoyu yolluyor... Sosyal iletişim adresi Facebook'ta yayınlanan görüntüler, yüzbinlerce kullanıcı tarafından elden ele dolaşıyor.

Aslında video sınıf arkadaşlarından şikayet eden bir sınıf başkanın serzenişleri olarak başlıyor ama ne zaman ki sözü başkan yardımcısı alıyor, olay bir Türkiye gerçeğine dönüşüyor!

Mekan bir ilköğretim okulu, videoyu çeken sınıf öğretmeni...

Sınıf başkanı sınıfın yaramazlığından şikayetçi... "Size 70 tane soru yazdım, cevaplarını yazdım, benim gibi 100 alın diye ama herkes kendi aleminde... Ben böyle başkanlığı nasıl yapayım şimdi herkes kendi aleminde. Size yazıklar olsun" diyor ve yerine oturuyor.

Onun konuşması boyunca yanındaki kız dikkatlerden kaçmıyor. Ona destek veriyor. Anlıyoruz ki o da sınıfın başkan yardımcısı...

Sınıf başkanı yerine oturduktan sonra o da konuşmaya başlıyor...

BEN FAKİRİM DİYE BAŞKAN DEĞİLİM

İnsanın yüzüne gerçekler de insanın yüzüne daha ilk cümlede çarpıyor:

"Öğretmenim beni fakirim diye başkan yapmadı!... Ben çok istiyordum o yüzden başkan yaptı beni öğretmen"

YIRTIK BOTLA OKULA GELİYORUM

Devam ediyor küçük kız!..

"Benim ayakkabım delik, bakın! Okula ayağım ıslak geldim. Derya'nın botu ne kadar güzel, ona almışlar, benim annem babam alamıyor!"

BABAM BEN OKUYAYIM DİYE 5. KATTAN DÜŞTÜ

Bu küçücük yaşında hayatın acı gerçeğiyle karşılaşmış ve bunu kabullenmiş, ama belli ki ona eğitimin önemi anlatılmış....

"Benim babam inşaatın 5. katında düştü, ölüyordu" diyor, yutkunuyor! "Parmakları kesildi, kanadı! Biz çalışalım okuyalım diye ekmek parasını çıkaramaya çalışıyor"

BU YAPTIĞINIZ İNSANLIĞA SIĞAR MI?

Sonra da sınıfta söz dinlemeyen, zengin arkadaşlarına sesleniyor...

"Bu sizin yaptığınız insanlığa sığar mı? Sığar mı İsmail, sığar mı Burak, sığar mı Atalay. Söyleyin cevap verin. Başkanı üzdüğünüz kadar beni de üzüyorsunuz. Benim şu an içimde ateş var. Üzüyorsunuz beni"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder