29 Ocak 2010 Cuma

18 kişi öldü 1 kişi şikayetçi olmadı


Geçtiğimiz yıllarda Konya'da bir yurtta meydana gelen patlamada 18 kişi öldü ancak olayla ilgili tek şikayetçi yok...
Konya'nın Taşkent ilçesine bağlı Balcılar beldesinde, kız öğrencilerin kaldığı yurt binasının çökmesi sonucu 18 kişinin ölmesi, 27 kişinin yaralanması olayıyla ilgili ifade veren müştekiler, kimseden şikayetçi olmadıklarını belirtti.

YURT BİNASI 18 KİŞİYE MEZAR OLMUŞTU
Davanın 11 tutuksuz sanığın yargılanmasına bugün devam edildi. Yaralı olarak kurtulan 29 kişiden 7 öğrenci bugün Konya 2'nci Ağır Ceza Mahkemesi'ndeki duruşmada, kursa İngilizce öğrenmek için gittikleri ve sanıklardan şikayetçi olmadıklarını ve bundan sonraki duruşmalara katılmak istemediklerini belirtti. Kızları yaşamını yitiren ve duruşmaya katılan bazı velilerde, hiç kimseden şikayetçi olmadıklarını belirtti.

Taşkent İlçesi Balcılar Beldesi’nde bulunan Balcılar Kasabası Okul ve Kurs Talebelerine Yardım Derneği’ne ait Özel Boğaziçi Öğrenci Yurdu’nda, 1 Ağustos 2008 günü saat 04.15'te, LPG tankından sızan gaz, namaza kalkan bir öğrencinin elektrik düğmesine basması sonucu patladı ve 3 katlı yurt binası yıkıldı. Olayda, 1 öğretmen ve 17 öğrenci hayatını kaybetti, 29 öğrenci de yaralandı. Olayın ardından Yurt Müdürü Hüseyin Çömlek, dernek ve yurt temsilcileri Mehmet Semerci ve Mehmet Göktaş, Hadim İlçe Jandarma Komutanlığı tarafından gözaltına alındı. Mehmet Göktaş, ifadesi alındıktan sonra serbest bırakıldı. Hüseyin Çömlek ve Mehmet Semerci de kısa bir süre tutuklu kaldıktan sonra tutuksuz yargılanmak üzere tahliye oldu.

11 SANIK TUTUKSUZ YARGILANIYOR
Konya 2'nci Ağır Ceza Mahkemesi'nde görülen davada, 2'si kadın öğretmen, 6'sı dernek ve yurt sorumlusu, 3'ü de LPG tankını kuran ve gaz dolumun gerçekleştiren şirket sorumluları olmak üzere toplam 11 tutuksuz sanık yargılanıyor.

Bugün görülen duruşmaya, sanıklardan, çöken yurda LGP tankının montajını yapan firmanın sahibi Abdullah Bostancı, gaz dolum işlemini gerçekleştiren İpragaz Konya Tüp Dolum Tesisi Müdürü Ahmet Türkyılmaz ile İpragaz Konya Bölge Sorumlusu İlhan Biçici katıldı.

İlhan Biçiçi mahkeme verdiği ifadesinde: şunları söyledi:
“Olayın olduğu dönemde bölge sorumlusuydum. Fakat 13 ay önce ayrıldım. Ben burada bölge müdürüne bağlı olarak çalışıyordum. Benim sorumluluğum yoktur. Ben sadece tesisat yapıldıktan sonra, montajlama döşendikten sonra kontrollerimi yaptım. Kontrolün ardından tesisatın doğru ve düzgün olduğuna karar vererek, bunu bölge müdürüne sundum. Bu aşamadan sonra sorumluluğum bitmiştir. Tesisatla ilgili son onayı vermek bölge müdürüne aittir. Ayrıca ben sistemin nasıl kullanılacağını da yurt yöneticisi Hüseyin Çömlekçi’ye anlattım. Ben defalarca, sistemi kullanmadıkları zaman vanaları kapalı tutmaları gerektiğini söyledim. Bu konu ile ilgili benim sorumluluğum ve suçum yoktur.”

ÖĞRENCİLER VE AİLELER DAVACI OLMADI
Çöken yurttan yaralı olarak kurtulan öğrencilerden ise sadece 7’si duruşmaya katıldı. Duruşmaya katılan Teslim Gümüştekin (14), Aysun Erdoğan (15), Ayşe Semerci (15), Merve Avcı (14), Zehra Parlatıcı (14), Züleyha Kuru (15) ve Selma Doğru'nun (14) türbanlı olmları dikkat çekti.

Ablası Ümmünur Gümüştekin’in yaşamını yitirdiği olayda yaralı olarak kurtulan Teslime Gümüştekin, ifadesinde şunları söyledi:
“İngilizce kursu için oradaydım. Paltama nasıl oldu bilmiyorum. Kimseden şikayetci değilim. Davaya katılmak istemiyoruz.”

Aysun Erdoğan ise “İngilizce kursu almak için kursa gittim. Kimseden şikayetci değilim. Olay anında uyuyordum. Patlama olunca uyandın. Olayda yaralandım. Bundan sonraki davalara katılmak istemiyorum” dedi.

Ayşe Semerci de “O anda yurtta uyuyordum. Yurda ingilizce kursu için gitmiştim. Kimseden şikayetçi değilim” dedi. Merve Avcı, “Yurtta yatıyordum. Patlama sesi ile uyandım” dedi. Bunun üzerine mahkeme başkanı, Merve Avcı'ya polisteki ifadesinde lavobaya gitmek için kalktığını ve hafif gaz kokusu duyduğunu söylediğini hatırlatması üzerine Merve Avcı, “Yaralıyken olayın şoku ile ifade verdim. Orada ifade doğru değil. Kimseden şikayetci değilim” dedi.
Selma Doğru, “Ben patlama sırasında uyuyordum. Gözlerimi açtığımda kendimi hastanede buldum. İngilizce kursu için yurta gitmiştim."dedi. Mahkeme başkanı, Selma Doğru’ya da polisdeki ifadesinde lavobaya gitmek için kalktığını söylediğini hatırlattı. Bunun üzerine Selma Doğru, "O ifadem yanlıştır” diye ifade verdi. Züleyha Kuru, “İngilizce kursu için oraya gittim. Olay sırasında uyuyordum. Patlamanın nasıl olduğunu bilmiyorum. Kimseden şikayetci değilim” derken, Zehra Parlatıcı, “Olayın nasıl olduğunu bilmiyorum. İngilizce kursu için gitmiştim. Patlama olduğunda gözümü açtığımda hastanedeydim. Ölen arkadaşım Fadime Yazıcı’nın ısrarı üzerine birgünlüğün gitmiştim” dedi.
Mahmeke Başkanı, Zehra Parlatıcı'ya, polisdeki ifadede abdest almak için gittiğini söylediğini hatırlattı. Zehra Parlatıcı da “Ben bunun için kalkmamıştım. Olayın şoku ile söyledim” dedi.

Duruşmaşa katılan ailelerden Mustafa Gümüştekin, “Kızı ölen Ümmünur Gümüştekin ve yaralı kızı Teslime Gümüştekin'in babasıyım. Sanıkların hiçbirisinden şikayetçi değilim. Çocuklarım İngilizce kursu için gitmişlerdi” dedi. Ali Rıza Avcı da “Yaralı Merve Avcı'nın babasıyım. Olayı görmedim. Kimseden şikayetçi değilim” dedi.
Ölen Fadime Yazıcı'nın babası Hasan Yazıcı, ölen Hatice Doğru'nun ve olayda yaralı olarak kurtulan Selma Doğru'nun babası Hasan Doğru, ölen Fadime Ana Tos'un babası Hasan Tos, ölen Elif Beyza Tuyan'ın babası Ali Baki Tuyan, yaralı Aysun Erdoğan'ın babası Sadettin Erdoğan, yaralı Zehra Parlatıcı'nın annesi Sultan Parlatıcı, yaralı Ayşe Semerci'nin babası İbrahim Semerci, hep aynı şekilde “Olayı görmedim. Kimseden şikayetçi değilim” diye ifade verdi.
Mahkeme heyeti, müştekilere, olay anında yeteri kadar tedbir alınmadığı gerekçesi ile dava açılan Balcılar eski Belediye Başkanı Mehmet Demirgül, hakkında da davacı olup olmadıklarını sordu. Bunun üzerine mahkemeye katılan müştekiler davacı olmadıklarını belirtti.

Konya 2'nci Ağır Ceza Mahkemesi Başkanı, dosyadaki eksikliklerin giderilmesi için duruşmayı, 29 Nisan 2010 tarihine erteledi.

OLAY
Konya'nın Taşkent ilçesine bağlı Balcılar beldesinde, 1 Ağustos 2008'de, kız öğrencilerin kaldığı ve kaçak Kuran kursu eğitimi verildiği iddia edilen yurt binası, sıkışan gazın patlaması nedeniyle çökmüş, faciada 18 kişi ölmüş, 27 kişi yaralanmıştı.

Başlatılan soruşturma kapsamında, binanın çökmesinden üç gün sonra, olayda sorumluluğu bulunduğu gerekçesiyle gözaltına alınan 4 kişiden nöbetçi mahkemeye çıkarılan Özel Boğaziçi Ortaöğretim Yurdu Müdürü İbrahim Çölmek ve yurdun müdür yardımcısı Mehmet Semerci, “İhmal nedeniyle ölüme sebebiyet vermek” suçundan tutuklanmıştı.
Tutuklu sanıklar Çömlek ve Semerci, 7 Ekim 2008'de, avukatlarının talebi üzerine, Hadim Sulh Ceza Mahkemesince tutuksuz yargılanmak üzere serbest bırakılmış, böylece olayla ilgili tutuklu sanık kalmamıştı.

Konya Valiliğince görevlendirilen komisyonun Valilik makamına teslim ettiği raporda, “gaz sisteminin kurulmasında standarda uyulmadığının anlaşıldığı” ve “çöken yurt binasında Kuran kursu verildiğine dair herhangi bir bilgi ve belge tespit edilemediği, herhangi bir kurs için de izin alınmadığı” belirtilmişti.

Sanıklara yöneltilen “taksirle ölüme sebebiyet vermeye yaralama” suçu, Ağır Ceza Mahkemesinin görev alanına girmesi ve Hadim'de Ağır Ceza Mahkemesi bulunmaması nedeniyle dosya Konya'da ikinci Ağır Ceza Mahkemesine gönderilmişti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder