21 Aralık 2009 Pazartesi

Sahneye şimdi de bayan Çölaşan çıktı!


Danıştay emekli Başsavcısı Tansel Çölaşan katsayı düzenlemesiyle ilgili aba altından sopa gösterdi.
ÇÖLAŞAN: BU KARAR DA YARGIDAN DÖNERSE ŞAŞIRMAMALIDIR

İlk Kurşun Gazetesindeki yazısında YÖK'ün yeni katsayı düzenlemesini yorumlayan Tansel Çölaşan satır aralarında kritik noktalara mesajlar gönderdi ve yeni belirlenen katsayının da yargıdan dönebileceğini hatırlattı.

İşte Çölaşan'ın yazısının ilgili bölümleri:

“Farklı katsayı uygulamasını kaldıran kararı yargıdan dönen YÖK, yargı kararlarını şeklen uygulamış, gereğini yerine getirmemiştir. Bu karar da yargıdan dönerse şaşırmamalıdır.

Yargı yetkisi, idari eylem ve işlemlerin hukuka uygunluğunun denetimi ile sınırlıdır.

Kuşkusuz yargı idare yerine geçerek idari işlem veya eylem niteliğinde ya da takdir yetkisini kaldıracak biçimde yargı kararı veremez. Bu şu demektir; yargı (katsayı 12 olsun,15 olsun) diyemez. Ama ne yapar ? Tespit edilen katsayının Milli Eğitim Temel Kanunu ile Yüksek Öğretim Yasası ve tabii ki anayasaya uygun olup olmadığının hukuki denetimini yapar.

YÖK daha önce 21.07.2009 günü kararı ile 1999 yılından beri uygulanmakta olan Farklı Katsayı sistemini değiştirmiş, genel lise, meslek lisesi ayırımı yapmadan katsayıyı tüm öğrenciler için (0.15) olarak eşitlemişti.”

Çölaşan yazısında yeni katsayı düzenlemesine karşı olduğunu anlattı:
“Diğer bir anlatımla YÖK, yargı kararlarının gereğini yerine getirerek yeni bir karar verecekse, katsayı milli eğitim sisteminin yönlendirmeye ilişkin kurallarına uygun olmalı, örgütleniş biçimindeki bütünlüğü bozmamalı, 2547 sayılı yasanın 45. maddesinde yer alan kuralların uygulanmasını bertaraf edecek nitelikte olmamalı, sonuçta “Farklı Statüdeki Öğrencileri” aynı koşullara tabi kılarak (genel lise çıkışlılar aleyhine) yine hak kaybına yol açmamalıdır.

YÖK gecikmeden karar verdi ve yargı kararlarına şeklen uydu. Farklı katsayı belirledi. Buna göre; meslek lisesi mezunları, aldıkları mesleki eğitim devamı niteliğinde bir yüksek öğretim programı seçerlerse, üniversiteye giriş puanları hesaplanırken, orta öğretim başarı puanları (0.15) katsayı ile alanları dışında bir yüksek öğretim programı seçmeleri halinde ise (0.13) katsayı ile çarpılacak.”

ÇÖLAŞAN KATSAYININ NE OLDUĞUNU ANLATTI:

“Nitekim 2547 sayılı yasanın, yükseköğretime giriş başlıklı 45. maddesinde anılan hükümlere paralel düzenlemeler yer almış, (a) bendinde de: bir mesleğe yönelik program uygulayan lise mezunlarının aynı alanda bir yüksek öğretim kurumuna girerken başarı notlarının ayrıca belirlenecek bir katsayı ile çarpılıp giriş sınavı puanlarına ekleneceği belirtilmiştir. Yani katsayı meslek lisesi mezunlarının aynı alanda bir yüksek öğretim programına yönelmelerini sağlamak üzere getirilmiş bir teşviktir. Amacı aynı alanda bir yüksek öğretime yönelmelerini sağlamaktır. Bu amaç, Milli Eğitim Temel Yasası'nın yönlendirmeye ilişkin kurallarına uygun olup devamı niteliğindedir.

O halde yargı kararları uygulanacaksa, YÖK'ün yapacağı katsayı düzenlemesi bu yönlenmeyi sağlayacak nitelikte, bu amaca yönelik olmalıdır. Bu sonucu doğurmayacak bir düzenleme yine yasa hükümlerine, milli eğitim sisteminin yönlendirmeye ilişkin kurallarına aykırı olacak, sonuçta örgütleniş biçimdeki bütünlüğü de bozacak ve yargı kararlarının gereği yerine getirilmemiş olacaktır.”

Çölaşan bu düzenlemeyle düz lise mezunlarının hak kaybına uğrayacağını ve onların önlerinin kesileceğini iddia ederek düzenlemenin imam hatip liseleri için yapıldığını savundu ve son sözü söyledi.

VE SON SÖZÜ SÖYLEDİ: YARGIDAN DÖNEBİLİR

“Milli eğitim sistemini belirleyen yasa kuralları ve anayasal kurallar gözetilmeden alınan son YÖK kararının da yargıdan dönmesine şaşırmamalıdır.”

Tansel Çölaşan'ın bu yazısı YÖK'ün yaptığı yeni düzenlemeye de önümüzdeki günlerde itirazın olabileceği ve Danıştay'ın yine bir durdurma kararı verebileceği şeklinde yorumlandı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder